Reklamační řád
- Kupující je povinen před potvrzením převzetí zboží od vybraného
přepravce zkontrolovat, zda zásilka nenese známky poškození při
přepravě. Pokud ano, pak je povinen dále zkontrolovat jestli
opravdu došlo k poškození zboží v zásilce. O případném poškození
zboží během přepravy je kupující povinen neprodleně informovat jak
přepravce (učiněním zápisu v listu převzetí zásilky), tak
prodávajícího, nejpozději však do tří pracovních dnů od převzetí
zboží. Kupující má právo poškozenou zásilku nepřevzít.
- Kupující je povinen zboží dodané prodávajícím prohlédnout,
vyzkoušet a zkontrolovat bez zbytečného odkladu. V případě
zjištěných závad je kupující povinen prodávajícího o těchto
závadách informovat e-mailem nebo písemně či osobně nejpozději do
třech dnů od převzetí zboží.
- Vznikne-li na dodaném zboží reklamovatelná vada, může kupující
uplatnit reklamaci osobně, písemně nebo e-mailem. Osobní a písemné
reklamace uplatňuje kupující na adrese:
Prolov, s.r.o.
Vídeňská 126
339 01 Klatovy IV - Reklamace jsou vyřizovány dle zákona do 30-ti dnů. Je-li to
možné, do třech pracovních dnů po obdržení reklamace podle bodu 1 a
2 tohoto reklamačního řádu prodávající informuje kupujícího o
následném postupu.
- Podmínkou kladného vyřízení reklamace je předložení platné
faktury či jiného ji nahrazujícího dokladu o prodeji a řádně
vyplněného platného záručního listu spolu s reklamovaným zbožím.
Daňový doklad - fakturu a potvrzený záruční list posíláme v zásilce
spolu se zbožím. Koupi je možné doložit i jiným způsobem, např.
výpisem z účtu nebo věrohodným svědectvím osoby, která byla
přítomna koupi.
- Reklamované zboží musí být vždy předáno úplné, včetně
související dokumentace a obalu. Ze zboží musí být před předáním do
opravy odstraněno další příslušenství. V případě nedodržení těchto
podmínek se neručí na tímto způsobení vady, nebo funkce, které
nemohly být vyzkoušeny či poškození zboží při dopravě, manipulaci a
skladování, jakož i případným ztrátám dodatečného
příslušenství.
- V závislosti na druhu vad a za podmínek stanovených obecně
závaznými právními předpisy, zejména pak zákonem č. 40/1964 Sb.,
občanským zákoníkem (§619 - 627) a zákonem č. 513/1991 Sb.,
obchodním zákoníkem, ve znění pozdějších změn a doplnění, má
kupující možnost se v rámci platného znění zákonů domáhat zejména,
aby vadné zboží bylo opraveno nebo vyměněno za zboží nové,
popřípadě může od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní
ceny. Realizace těchto ustanovení je upřesněna v souladu s těmito
zákony v bodě 10. tohoto reklamačního řádu.
- Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z
provozu, funkčních vlastností a škod z neodborného používání
produktů či nedodržení záručních podmínek, stejně jako škod
způsobených vnějšími událostmi, chybnou manipulací a nedostatečnou
či nesprávnou údržbou. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani
poskytnutá záruka. Na funkční vady prodávaného zboží, které se
projeví ihned po zakoupení je třeba uplatnit reklamaci co
nejdříve.
- Záruční podmínky jsou definovány v návodu k použití a záručním
listu zboží. Není-li vzhledem ke své povaze vybaveno zboží
zvláštním návodem k použití a záručním listem platí pro něj záruční
podmínky definované na daňovém dokladu - faktuře. U zboží
spotřebního charakteru zaniká záruka jeho použitím (kuličky,
plyn…). Není-li uvedeno jinak, je záruční doba 2 roky od data
prodeje. Záruka se vztahuje výhradně na výrobní vady zboží a
nevztahuje se na jeho životnost ani provozní opotřebení.
- Vada zboží bude odstraněna opravou výrobku (výměnou vadného
dílu), nebude-li to možné či ekonomické, pak výměnou výrobku za
výrobek stejného druhu. Výměna za výrobek jiného druhu je možná
pouze se souhlasem zákazníka. Při neodstranitelné vadě, či při
opakujícím se výskytu téže výrobní vady (vady zapříčiněné provozním
opotřebením, jakož i na jiné vady na které se nevztahuje záruka
nejsou pokládány za opakující se vady), která brání v řádném
užívání věci má zákazník v souladu se zákonnými normami právo na
výměnu výrobku nebo na vrácení zaplacené ceny. Oprava vadného dílu
zboží může být provedena nahrazením tohoto dílu stejným dílem,
dílem novějšího výrobního provedení či dílem s obdobnými nebo
lepšími parametry tak, aby byla obnovena funkčnost opravovaného
zboží. Do záruční doby se nepočítá doba od uplatnění oprávněné
reklamace až do doby, kdy zákazník po skončení opravy zboží
převzal, nebo do doby kdy byl povinen zboží převzít. Zákazník je
povinen převzít zboží do 14 dnů od sdělení informace o ukončení
opravy, po tomto datu je možné též účtovat skladné za uložený
výrobek. Bude-li zboží vyměněno, pak vyměněné zboží bude mít
záruční dobu do zbytku původní záruční doby reklamovaného
zboží.
Reklamační protokol ke stažení
zde